Slap! Gleb je nejlepší slovenský storyteller ve hře
Gleb se na druhé desce Gauč Storytelling vyhýbá veškerým pózám a klišé. Dokazuje, že je nejoriginálnějším slovenským rapperem současnosti.
Nezajímají ho trendy, pozornost ani hype. Je protipólem zaměnitelných československých rapperů současnosti, kteří nemají co říct. Je mu jedno, jestli ho máte rádi. Je originál. Slovenský hudebník s ruskými kořeny na své druhé desce nepůsobí „jenom“ jako MC. Především ho totiž nahrávka zachycuje jako skvělého vypravěče se smyslem pro detail a rappera, který propojuje prvky různých žánrů, aniž by u toho ztrácel relevanci nebo osobitý styl. A jeho jméno? Bigboy Gleb!
V éře, kdy z velké části dominuje lyricky vyprázdněný rap, mi dělá neskutečnou radost slyšet slovenskou desku, ve které hrají právě texty hlavní roli. Madafakin’ Gleb Guľomet pálí životní příběhy kadencí AK-47. Motají se okolo Bratislavy, kaleb, sousedky Magdy, koncertů i Glebových kámošů a Glebovy holky. Sídliskový král přitom napříč 13 tracky zůstává civilní a sympaticky lidský až do míry, kdy si s ním budete chtít sednout na gauč, objednat pizzu, otevřít plechovku piva a zapálit cígo.
Přesvědčuje, že je doopravdy pořád jedním z těch, pro které tvoří svou antihudbu. Jedním z outsiderů, kteří stojí ve stínu. Na svém druhém řadovém albu si nemasíruje ego, nepřipomíná, kolik míčů ročně vydělá hudbou, ani jestli na sobě právě má Gucciho nebo Louise Vuittona. „Ultra primitívny flow, ultra primitívny text. A tvoj ksicht je dôkaz toho, že potrat neni až taká zlá vec,“ rapuje v tracku Hudobné okienko skit, jediné položce tracklistu, ve které se Gleb pouští do battlu rapu a kritiky namachrovaných rapperů kopírujících generický model závěru dekády.
Přes verbální laviny, které se pomaluju utrhují s každým dalším příběhem, není Gauč Storytelling z daleka jen o historkách z Glebova života. Na první poslech vás udeří špičková produkce, kterou nelimitují žánrové bariéry ani potřeba uspokojit rádia. Hudebníka pořád baví drum’n’bass, rychlé beaty v sobě zároveň propojují i prvky britského grimu.
Glebova slova v singlu Motorest tentokrát dostávají ještě větší význam než v případě předloňského debutu Lavička Pimpin: „Zvuk ako my nemá nikto.“ Gauč Storytelling je zatím nejpříjemnějším překvapením slovenského rapu v tomhle roce. „Všetci sú kópiou kópií a sú ich kópie,“ rapuje na své nové desce Gleb, kterého by bylo hanbou ke komukoli přirovnávat.