Zdroj: Our Production Team

Novozélandská fotosérie vypráví příběhy lidí, kterým zachránil život bezpečnostní pás

Projekt Belted Survivors se velmi naturalistickým a drastickým způsobem snaží přimět zejména mladé muže, aby dbali na bezpečnost na silnicích a používali bezpečnostní pásy.

Pá 08. březen 2019 10:30 +0100

Novozélanďan Liam Bethell se probral z kómatu den poté, co se mu narodila dcera. Pokud by však při autonehodě, do které se dostal, nebyl připoutaný, neprobral by se vůbec. Liam je jedním z deseti mladých mužů z Nového Zélandu, kteří se nechali zvěčnit se svými ránami a zhmožděninami způsobenými bezpečnostním pásem, který jim při autonehodě zachránil život.


Liam Bethell, zdroj: Our Production Team

Fotosérie s názvem Belted Survivors vznikla v reakci na smutnou skutečnost, že jen na novozélandských silnicích zemře ročně zhruba 90 lidí jen proto, že nemají zapnutý pás, přičemž nejpočetněji zastoupenou skupinou mezi oběťmi jsou mladí muži. Projekt vznikl z iniciativy organizace NZ transport agency (novozélandská obdoba BESIPu) a na jeho tvorbě se podílela marketingová agentura Clemenger BBDO a magazín VICE.


Zdroj: Our Production Team

Právě zmíněný magazín nejprve vydal celonárodní výzvu, v rámci které se přihlásily stovky lidí se skutečnými příběhy o tom, jak jim bezpečnostní pás zachránil život. Následně bylo vybráno deset z nich a na základě jejich fotografií ze dní bezprostředně po nehodě jim profesionální maskéři jejich zranění “obnovili”.


Zdroj: Our Production Team

Odbornou konzultaci tvůrcům poskytovala lékařka Natasha McKayová, která říká: “Bezpečnostní pás skutečně zanechá takovou stopu. Zachrání vám život, ale zanechá vám po sobě značku, aby vám ukázal, jak to udělal.” Dle slov tvůrců je cílem kampaně promluvit právě k cílové skupině mladých mužů, kteří podle provedených průzkumů mají za to, že podobné kampaně za bezpečnost na silnicích “se týkají dětí, starších lidí, zkrátka všech kromě nich”.


Zdroj: Our Production Team

A jak se zdá, kampaň skutečně plní svůj účel. Na oficiálních webových stránkách totiž své vlastní příběhy sdílely již stovky dalších lidí, a kýžené poselství tak čím dál více nabírá na síle. “Tyto příběhy nemůžete rozporovat. Jsou to skutečné zážitky, které prožili skuteční lidé. Doufáme, že tato zachycená skutečnost přiměje naši cílovou skupinu k používání pásů,” zakončila výkonná kreativní ředitelka agentury Clemenger BBDO Brigid Alkemaová.

Zdroj: designboom