Ilustrátor YVANS odpovídá na 25 rychlých otázek

BIGG MAGG ti ve spolupráci se studiem DRAWetc. přináší sérii rychlých rozhovorů s předními ilustrátory. Tentokrát jsme vyzpovídali Michala Ivana.

Út 05. březen 2019 17:03 +0100

#BLAF je série krátkých rozhovorů nejen o ilustrátorech a grafických designérech, ale také o street artistech a jiných umělcích, kteří tvoří cokoli vizuálního. Spolu se studiem DRAWetc. vám tyto nekonvenční umělce chceme přiblížit, a přinášíme vám tedy sérii krátkých rozhovorů týkajících se jejich profesního života a pracovních návyků. Zatím jsme stihli již vyzpovídat Jakuba Gajdošíka, Jana Grumla, Marka Rubce a dalších.

Věříme, že vám, našim čtenářům, tyto rozhovory poslouží jako zdroj pobavení, a možná také inspirace ke kreativní tvorbě. Dnes vám představujeme Michala Ivana, concept art ilustrátora a character designera, jehož tvorbu vkládáme mezi jednotlivé otázky.
BLAF je tajuplné blafání s ilustrátory.

Michal Ivan, concept art, character designer

1. Analog nebo digital?
Digitál na komerciu a analog ako oddych od obrazovky.

2. Štětec nebo stylus?
Denne robím digitálne, takže je stopa reálneho štetca pre mna zaujímavejšia.

3. Fixa nebo tužka?
Fixa je dobrodružnejšia ako tužka, nejde mazať tak chyby ostávajú. To mám rád.

4. Papír nebo grafický tablet?
Grafický tablet Wacom Intuos, ten mi vyhovuje najviac, lebo si netienim rukou a robím na ňom rýchlejšie ako na Cintiq, kde sa kreslí priamo na obrazovku.

5. Skicák nebo halda papírů?
Halda papírú a halda skicárú. Na jeden skicár nemám disciplínu.

6. Photoshop nebo Ilustrator?
Jedine Photoshop.

7. Freelancer nebo zaměstnanec?
Freelancer, často ale robím exkluzívne pre jednu firmu kde mám aj výhody ako zamestnanec. Prácu beriem ako remeslo a si rád si predstavujem že som stolár, pomáha mi to držať na uzde ego.

8. Pojmenuj svůj styl tvorby
Jemne Štylizovaná fantasy ilustrácia a character design. V obČasnej volnej tvorbe sa s tým snažím experimentovať a posúvať to do symbolickej roviny.

9. Kde je tvoje pracovní místo?
Cez deň pracujem v malom ateliéri, večer, keď deti spia, v kúte u nás v byte a asi raz za mesiac u nás v štúdiu v Berlíne.

10. Jak odpočíváš?
S detmi a snažím sa športovať, takže v posilke alebo behám.

11. První práce?
Natieranie drevených domov v Nórsku a neskôr velmi škaredé storyboardy do reklamy.

12. Projekt, který se hodně nepovedl?
Na prvom hernom projekte som robil 4 roky, prerábali sme ho dva krát a nakoniec bol zrušený.

13. Projekt, který se povedl nebo tě hodně naučil a jsi na něj pyšný?
Podarilo sa mi začať pracovať na League of Legends skôr ako to bola tak obrovská hra ako dnes. Pre Riot games robím už šiesty rok a stále sa niečo učím.

14. Kde hledáš inspiraci?
V svojich zážitkoch.Rád cestujem a už som starý tak si tiež užívam múzeá.

15. Co posloucháš, když pracuješ?
Veľa podcastov a z hudby hlavne rap a death metal.

16. Kdy byla ta chvilka, kdy sis řekl “jo, tímhle se budu živit”?
Keď som pri študovaní dizajnu zistil že s mojimi kresbyčkami príšer som oveľa úspešnejší.

17. První věc, kterou ráno uděláš?
Dám si kávu a ovsené vločky a začnem čo najskôr kresliť.

18. Poslední věc, kterou v noci uděláš?
Prečítam pár strán comicsu.

19. Jméno finálního souboru?
V súboroch mám poriadok na rozdiel od všetkého ostatného. Final to neni nikdy, lebo sa to môže vždy meniť takže niečo ako NecoNeco_MI_wip9.psd.

20. Ilustrátor, komiks, film, výstava nebo něco z poslední doby?
Nie Sú to úplne najnovšie veci lebo nestiham. ilustrátor: Aaron Horkey, Mu Pan komiks: Brecht Evens: The Making Of , film: Mandy , výstava: Rubens vo Viedni, Damien Hirst v Benátkach.

21. Ilustrátor, komiks, nebo něco co je pro tebe naprosto zásadní/ základ?
Burian, Frazetta, Giger, Brom v comicsoch určite pomohol magazín Crew. Určite hlavne Mike Mignola,Simon Bisley, Geof Darrow.

22. Jak sám sebe zlepšuješ a posouváš dál?
Snažím sa vychytávať chybičky a skúšať iné techniky.

23. Tetování máš? (​od koho a proč?, popiš ho)
Nemám, ešte som si žiade nevybral, asi to nestihnem.

24. Tvoje forma prokrastinace?
Netflix

25. Na čem teď pracuješ?
Tajný projekt pre Riot games a chcel by som si pre radosť tento rok spravit kratky comicsový príbeh.