Největší výrobci spotřebního zboží se zbaví jednorázových obalů v rámci projektu Loop
Projekt Loop, do kterého se zapojily firmy jako Coca-Cola či Procter & Gamble, má zbavit svět jednorázových plastů pomocí systému znovupoužitelných a vratných obalů, který bude již letos vyzkoušen v praxi.
Globální kurýrní společnost UPS spojila síly s několika největšími výrobci spotřebního zboží a firmou TerraCycle, která se specializuje na recyklaci, a společně představují inovativní proces vracení obalů, který by mohl pomoci světu zbavit se jednorázových plastů. Systém s názvem Loop funguje na principu vracení a opětovného využívání obalů produktů, a snižuje tak spotřebu jednorázových obalů.
Zdroj: Loop
Tyto znovupoužitelné obaly budou vyrobeny z materiálů jako sklo, slitiny kovů či speciálně upravené plasty a budou moci obsahovat takřka veškeré druhy produktů včetně potravin a kosmetiky. Do projektu se již zapojila celá řada těch největších světových brandů jako Procter & Gamble, Nestlé, PepsiCo, Unilever, Mars, Coca-Cola, Danone a více než deset dalších.
Zdroj: Loop
“Každý den vypouštíme do oceánů více a více plastů, takže ať už je budeme čistit sebevíc, tento problém nikdy nevyřešíme. Právě kvůli tomu vznikl Loop… Pro nás není příčinou znečištění odpadem plast sám o sobě, ale jeho jednorázové používání. A právě to se Loop snaží co nejvíce změnit,” říká Tom Szaky, spoluzakladatel firmy TerraCycle.
Zdroj: Loop
Každý obal v rámci projektu Loop je navržen na 100 a více použití. Celý proces bude probíhat tak, že si zákazník z e-shopu Loopu nejprve objedná zboží, přičemž kromě jeho ceny zaplatí také vratnou zálohu na obal. Zásilku následně obdrží ve znovupoužitelné přepravce z dílny UPS, kterou si ponechá a bude do ní vracet obaly od spotřebovaných produktů. Jakmile přepravku naplní, požádá na stejné webové stránce o její vyzvednutí kurýrem.
Testovací provoz tohoto potenciálně přelomového systému, který ukáže jeho slabá místa a napomůže k jeho optimalizaci pro celosvětové fungování, bude zahájen již v polovině letošního roku v Paříži a New Yorku.





Zdroj: Fast Company, designboom