Zdroj: StartRocket/Facebook

Ruský startup chce zobrazovat reklamy z oběžné dráhy pomocí mikrosatelitů

Představte si, že se podíváte večer na oblohu, a vedle Velkého vozu spatříte logo McDonald’s či jakékoli jiné značky. Byť se vám tato představa může zdát bizarní, ruský startup ji již brzy hodlá proměnit v realitu.

Čt 17. leden 2019 14:02 +0100

Ruský startup StartRocket chce začít zobrazovat obří reklamy na noční obloze za pomocí skupin mikrosatelitů (cubesatů). Svou vizi prezentuje ve videu, kde se na obloze objevují loga známých brandů připomínající nová souhvězdí. Jak uvádí zakladatel projektu Vlad Sitnikov, komodifikace noční oblohy je dalším logickým krokem ve vývoji reklamy.

“Jsme ovládáni značkami a událostmi. Super Bowl, Coca-Cola, Brexit, olympiáda, Mercedes, FIFA, Supreme či mexická zeď. Ekonomika je oběhovou krevní soustavou společnosti. Zábava a reklama jsou pak v jejím srdci. Brzy budeme žít ve vesmíru a lidstvo do něj začne dopravovat svou kulturu. Profesionálnější a zkušenější průkopníci to mohou zlepšit pro všechny,” uvedl Sitnikov v rozhovoru pro server Futurism.


Zdroj: StartRocket/Facebook

Dle jeho slov chce StartRocket již v roce 2020 vynést na oběžnou dráhu systém cubesatů označovaný jako Orbital Display, na kterém by pak od roku 2021 byly zobrazovány reklamy. Satelity by se pohybovaly ve výšce 400 až 500 kilometrů, což znamená, že by z jednoho místa na Zemi byly během jednoho oběhu viditelné pouhých 6 minut.


Zdroj: StartRocket

Tato myšlenka s sebou však přináší celou řadu právních otázek. Právnička Randy Segalová z firmy Hogan Lovells, která se specializuje na vesmírné právo, v rozhovoru rovněž pro Futurism řekla, že ačkoli je projekt pravděpodobně technicky proveditelný, bude firma čelit několika legislativním problémům, a to především v otázce bezpečnosti letectví.

Zda se tedy podobného pohledu na noční oblohu dočkáme, se ještě uvidí. Otázkou však je, zda se ho vůbec chceme dočkat.

Zdroj: Futurism, Business Insider