Koenigsegg zhotovil model Regera s čistě karbonovou karosérií
Švédský výrobce hypersportovních vozů Koenigsegg zhotovil na přání zákazníka svůj hybridní model Regera s karosérií z čistého karbonu.
Koenigsegg Regera byl uveden již na ženevském autosalonu v roce 2015. Kusová výroba odstartovala o rok později, přičemž dodnes je vůz především díky revoluční technice považován za jeden z nejexkluzivnějších strojů se silniční homologací.
Hybridní hypersport ze Švédska disponuje neuvěřitelným výkonem 1808 koní a zrychlení z 0 na 100 zvládne za necelé tři sekundy. Maximální rychlost se pohybuje vysoko za hranicí 400 km/h a to především díky kombinaci dvakrát přeplňovaného osmiválce a elektromotorů, které jsou doplněny revolučním systémem KDD (Koenigsegg Direct Drive), jenž plně nahrazuje převodovku, čímž dochází k až o 50% efektivnějšímu přenosu výkonu. Vzhledem ke skvělé aerodynamice, nízké hmotnosti a přítlaku se tak jedná o jeden z nejrychlejších silničních strojů planety, který zároveň nabízí dostatečný luxus posádce.
Foto: Koenigsegg
Do dnešních dní vzniklo pouze lehce přes dvacet exemplářů tohoto silničního klenotu s cenovkou okolo 50 milionů korun. Ten poslední z nich je však velmi specifický. Zákazník si totiž od automobilky objednal na přání provedení s karosérií z čistého karbonu. Výrobce vůz tedy neopatřil ani tenkou vrstvou průhledného laku a dokonce byla z karosářských dílů odstraněna tenká vrstva epoxidu, jenž uhlíková vlákna obvykle chrání před poškozením.
Výsledkem se stal ručně vyrobený hypersport s hybridním pohonem a ručně zhotovenou a přeleštěnou karosérií, která je 100% složena z uhlíkových vláken. Kromě specifického vzhledu je výsledný vůz oproti běžnému provedení lehčí o dvacet kilogramů a díky příplatku za tuto neobvyklou úpravu v řádu desítek milionů korun jde zřejmě o jeden z nejcennějších vozů s logem Koenigsegg v historii značky.








Zdroj: Topgear.com