Má vodík přece jen budoucnost jako palivo? Vědci dost možná vyřešili jeho největší problém
Jednou z největších překážek, se kterými se průmysl vodíkových paliv potýká, je jejich přeprava a uskladnění. Organizace CSIRO však přišla na způsob, jak tento problém vyřešit.
Na vodík jakožto palivo budoucnosti spoléhá řada těch největších světových automobilek jako například BMW, Toyota či Hyundai. A vědci z Organizace vědeckého a průmyslového výzkumu Commonwealthu (CSIRO) nyní představili novou membránovou technologii, která umožní tankování vozů vodíkem pomocí amoniaku. Tuto metodu vědci úspěšně demonstrovali na dvou automobilech s vodíkovými palivovými články, Toyotě Mirai a Hyundai Nexo, které byly úspěšně natankovány vysoce čistým vodíkem vyrobeným v australském Queenslandu.
Zdroj: CSIRO
Výkonný ředitel organizace CSIRO Dr. Larry Marshall v tiskové zprávě uvádí, že tato technologie dláždí cestu hromadné přepravě vodíku ve formě amoniaku prostřednictvím stávající infrastruktury. V momentě využití pak bude amoniak opět chemicky přeměněn na vodík. Na rozdíl od elektrických vozů trvá doplnění vodíku do nádrže pouhých pár minut, a dojezd vozu je zároveň zhruba dvakrát delší. Díky technologickému pokroku se rovněž daří snižovat výrobní náklady obnovitelného vodíku, což znamená, že může cenově konkurovat ropným palivům.
Zdroj: Business Insider