Citroën Karin. Provokativní studie z roku 1980 šokovala veřejnost
Automobilů s přísně ostrými liniemi vznikla celá řada. Jen pár z nich bylo však svou oddaností geometrii tak nekompromisních, jako Citroën Karin.
Ač francouzský výrobce Citroën nepřivezl na prestižní domácí autosalon v Paříži roku 1980 žádnou produkční novinku, prezentoval zde designové cvičení nesoucí označení Citroën Karin, které do té doby nemělo obdoby a svými tvary budí rozruch dodnes.
Za vznikem přísně symetrického jehlanovitého vozu stál designér Trevor Fiore, jenž ve své studii uplatnil netypicky řešené rozvržení interiéru 1+2, kdy řidič seděl vpředu uprostřed. Fiore, jenž tou dobou v Citroënu působil jen krátce, měl nelehký úkol. Firma totiž neměla pro domácí autosalon připravenou žádnou novinku a bylo nutné uspokojit akcionáře tradiční francouzské značky alespoň poutavým prototypem.
Výsledkem byl vůz s bohatě proskleným interiérem a střechou o málo větší, než je list papíru. Pod přední kapotou se skrýval blíže nikdy nespecifikovaný čtyřválec, který přenášel svůj výkon na přední nápravu pomocí samočinné převodovky.
Foto: Autoweek.com
Interiéru futuristického automobilu dominoval masivní řídící sloupek vyčnívající hluboko do prostoru pro cestující. Volant odpovídající studiím značky Citroën z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let byl doplněn řadou tlačítek podél jeho lemu.
I když šlo pouze o designové cvičení bez ambicí testování technologií nebo následné sériové produkce, vůz na sebe upoutal značnou pozornost. Nyní je Karin, pojmenovaná podle italského slova Carina – drahoušek, součástí depozitáře svého výrobce, jenž tento zajímavý koncept jednou za čas uvolní pro výstavní účely.







Zdroj: Autoweek.com